Visie op leren

Wij kijken naar de balans van de emotionele, sociale, cognitieve en fysieke ontwikkeling van een kind met als doel een basis te creëren voor ontwikkeling en zelfvertrouwen. Deze aanpak wordt de integratieve aanpak genoemd.

De leerkracht is een professional die de leerlingen stuurt op het verwerven van kennis. Kennis is de basis van het leren en gaat vooraf aan het leren van vaardigheden. De leerkracht activeert de voorkennis om verbinding te maken tussen wat de leerling al weet en de nieuwe leerstof. Nieuwe kennis is beter te begrijpen als deze kan worden vastgehaakt aan reeds aanwezige relevante kennis.   Naast het overbrengen van kennis is het inzicht krijgen van en invloed uitoefenen op het eigen leren en belangrijk onderdeel van ons onderwijs. Op deze manier wordt het eigenaarschap van de kinderen bevorderd.  

Veel onderwijstijd besteden we aan de basisvakken rekenen, taal en lezen. Door kwalitatief goede instructie behalen de leerlingen de basisdoelen (1F) en streven we naar het behalen van de 1S/2F doelen. Sommige leerlingen hebben meer tijd nodig om zich de doelen eigen te maken. Voor deze leerlingen realiseren we extra tijd voor instructie en begeleide inoefening in de vorm van verlengde instructie. Andere leerlingen geven we na de instructie verdieping of uitbreiding van de leerstof. Wij hebben hoge verwachtingen en accepteren niet zomaar dat kinderen iets niet kunnen.

Als je leert, ga je iets doen wat je daarvoor nog niet beheerste. Dat is niet altijd leuk. De leerkracht geeft de leerlingen vertrouwen en daagt ze uit, zodat ze gemotiveerd blijven om te leren. Ze behalen succeservaringen en ervaren dat leren ook plezier geeft

Nieuws

Sinterklaas op de Oosteinder

Vandaag is het groot feest op de Oosteinder. 

 

Sinterklaas heeft vannacht bij ons op school geslapen en was dus vanochtend al binnen.

Hij heeft een rondje gelopen langs de klassen en de kinderen uit groep 1 t/m 4 mogen op visite bij Sinterklaas.

 

In de groepen 5 t/m 8 geniet iedereen van de gezelligheid, pepernoten, fruit, maar vooral van de surprises.

Een topdag!

 

 

 

 

27 novemberLees verder
Predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning

De afgelopen twee jaar hebben wij als school het HPS-programma gevolgd. Dit is een wetenschappelijk onderbouwd veranderprogramma om een schoolomgeving te creëren waarin alle kinderen leren en het vakmanschap van de leerkracht centraal staat. We doen dit omdat we ons willen blijven ontwikkelen.

 

Net voor de zomervakantie hebben wij het theoretische gedeelte met de waardering excellent afgesloten. Deze week was de audit, waarbij is onderzocht hoe wij de theorie in de praktijk hebben gebracht. We hebben kunnen aantonen dat we een school zijn waar kwalitatief goed onderwijs wordt gegeven met gelijke kansen voor alle kinderen. Daarom hebben wij afgelopen vrijdag het predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning mogen ontvangen. Natuurlijk zijn wij hier erg trots op. Het gehele team heeft hier de afgelopen jaren hard voor gewerkt en het is een hele mooie waardering voor alle inspanningen.

 

Dit alles betekent niet dat we nu achterover kunnen leunen. We blijven ons inzetten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

 

Meer informatie over het AtSchool concept vindt u op:  https://academicabusiness.college/atschool/

5 oktoberLees verder

Kalender

<< november 2020 >>
madiwodovrzazo
       
2627282930311
       
2345678
       
9101112131415
       
16171819202122
       
23242526272829
       
30123456
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren