Ondersteuningsprofiel

Iedere school stelt, in het kader van passend onderwijs, een ondersteuningsprofiel op.

Het ondersteuningsprofiel werd eerder ook wel het zorgprofiel genoemd. In een ondersteuningsprofiel staat aangegeven welke voorzieningen de school heeft om zorgleerlingen op te vangen.

In het licht van Passend Onderwijs kunnen vier schoolprofielen binnen het regulier basisonderwijs worden onderscheiden, te weten:

  1. de netwerkschool
  2. de smalle zorgschool (smalle ondersteuningsschool)
  3. de brede zorgschool
  4. de inclusieve school

Onder deze vierdeling van schoolprofielen ligt een dimensie die loopt van gescheiden (‘exclusie’) naar geïntegreerd onderwijs (‘inclusie’). De netwerkschool profiteert optimaal van speciale (onderwijs)zorg binnen andere instellingen, zoveel mogelijk gelegen in de directe omgeving van de school. Deze is aanwezig in andere speciale scholen, of in gespecialiseerde zorginstellingen als een revalidatiecentrum. Op de inclusieve school daarentegen is in principe alle speciale onderwijszorg ‘in huis’ aanwezig om zorgleerlingen te kunnen begeleiden.

 

Bij ons op school staat het welbevinden van de leerling centraal en wij doen er alles aan om elke leerling op onze school het onderwijs en de zorg te bieden die hij/zij nodig heeft. Met ouders zullen we steeds in overleg gaan wat de mogelijkheden zijn voor ons als school, om hun kind die ondersteuning te bieden die het nodig heeft. De mogelijkheden voor wat betreft ondersteuning kan per leerling verschillend zijn. We bekijken dit daarom altijd per kind. We proberen hierbij altijd in mogelijkheden te denken, maar in uitzonderlijke gevallen is de zorg die wij als school bieden niet toereikend en zijn onze grenzen bereikt. We proberen als school onze grenzen te verleggen en staan altijd open voor aanpassingen en vernieuwingen als dit binnen onze mogelijkheden haalbaar is.

Nieuws

Predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning

De afgelopen twee jaar hebben wij als school het HPS-programma gevolgd. Dit is een wetenschappelijk onderbouwd veranderprogramma om een schoolomgeving te creëren waarin alle kinderen leren en het vakmanschap van de leerkracht centraal staat. We doen dit omdat we ons willen blijven ontwikkelen.

 

Net voor de zomervakantie hebben wij het theoretische gedeelte met de waardering excellent afgesloten. Deze week was de audit, waarbij is onderzocht hoe wij de theorie in de praktijk hebben gebracht. We hebben kunnen aantonen dat we een school zijn waar kwalitatief goed onderwijs wordt gegeven met gelijke kansen voor alle kinderen. Daarom hebben wij afgelopen vrijdag het predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning mogen ontvangen. Natuurlijk zijn wij hier erg trots op. Het gehele team heeft hier de afgelopen jaren hard voor gewerkt en het is een hele mooie waardering voor alle inspanningen.

 

Dit alles betekent niet dat we nu achterover kunnen leunen. We blijven ons inzetten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

 

Meer informatie over het AtSchool concept vindt u op:  https://academicabusiness.college/atschool/

5 oktoberLees verder
Thuiswerk ophalen

Vandaag hebben al veel ouders en kinderen hun thuiswerk in de klas opgehaald. Heeft u dit nog niet gedaan, dan kan dit morgen ook nog tussen 8.00 en 10.00 uur. 

Vragen over het meegegeven werk kunt u via SchouderCom stellen aan de betreffende leerkracht. Deze vragen zullen dagelijks tussen 10.00 en 12.00 uur worden beantwoord.

17 maartLees verder

Kalender

<< november 2020 >>
madiwodovrzazo
       
2627282930311
       
2345678
       
9101112131415
       
16171819202122
       
23242526272829
       
30123456
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren