Klachtenregeling

Klachtenregeling

Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen: 

  • Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
  • Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen. 

Contactpersonen klachtenregeling

Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Jacqueline Akerboom (jacqueline@oosteinderschool.nl) en MR-ouderlid Nancy Bakker (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen. 

 

Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten. 

 

Vertrouwenspersoon (extern)

De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn: 

  • Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
  • Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure. 

De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder zijn dit Nicole Kik en Pieter de Wit van ‘OnderwijsAdvies’. Nicole Kik is te bereiken via 06-30776751 en n.kik@onderwijsadvies.nl. Pieter de Wit is te bereiken via 0182-556499 en p.dewit@onderwijsadvies.nl.   

 

Vertrouwensinspecteurs

Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111. 

 

Landelijke klachtencommissie

Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.

Nieuws

Toch een beetje carnaval!

Normaal gesproken vieren we met de hele school carnaval met allemaal spelletjes, een casino, restaurant, waarzeggers, modeshow en zelfs een spooktunnel. Dit jaar was al snel duidelijk dat het niet op dezelfde manier kan doorgaan.  

 

Gelukkig is het vandaag toch nog een beetje carnaval op de Oosteinder. De kinderen mogen verkleed komen en de oudercommissie heeft gezorgd voor iets lekkers. Alle kinderen maken een masker en er is ook aandacht voor de groepsvorming. Daarnaast gaan sommige lessen gewoon door, maar wie kan nou zeggen dat hij ooit een rekenles in een Mariopak heeft gehad, of een (sneeuwballen)dictee verkleed als prinses? 

 

Ook is er in deze week in elke klas besproken waarom we eigenlijk carnaval vieren. Weet u het?  

Carnaval wordt elk jaar op een andere datum gevierd. Deze datum heeft alles te maken met het paasfeest. Pasen valt altijd op de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente. Carnaval begint precies 7 weken eerder dan eerste paasdag.  De woensdag na carnaval heet Aswoensdag. Die dag is het begin van een tijd van vasten, men eet dan 40 dagen heel sobere maaltijden.  Er zijn verschillende theorieën over de herkomst van de naam. Sommige mensen zeggen dat carnaval komt van het Latijnse woord carna vale, dat betekent afscheid nemen van vlees.  

 

Carnaval is een katholiek feest. De kerk vond het beperkt eten (het vasten) voor veertig dagen een belangrijk onderdeel van het geloof. Ook Jezus had veertig dagen gevast in de woestijn. Voor de vastentijd mocht er nog flink gegeten en gedronken worden. Er werd zelfs een feest van gemaakt, carnaval! 

12 februariLees verder
Hoera! Fijn dat je er weer bent!

Wat een mooie ontvangst vanochtend.

Een plein vol ballonnen en een spandoek.

Vanochtend was de oudercommisie al vroeg in de weer om dit mogelijk te maken. Bedankt hiervoor!

De sneeuw en de vrolijke kinderen maakten het plaatje compleet. 

Fijn om iedereen weer te zien.

8 februariLees verder

Kalender

<< mei 2021 >>
madiwodovrzazo
       
262728293012
       
3456789
       
10111213141516
       
17181920212223
       
24252627282930
       
31123456
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren