Klachtenregeling

Klachtenregeling

Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen: 

  • Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
  • Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen. 

Contactpersonen klachtenregeling

Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Jacqueline Akerboom (jacqueline@oosteinderschool.nl) en MR-ouderlid Nancy Bakker (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen. 

 

Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten. 

 

Vertrouwenspersoon (extern)

De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn: 

  • Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
  • Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure. 

De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder zijn dit Nicole Kik en Pieter de Wit van ‘OnderwijsAdvies’. Nicole Kik is te bereiken via 06-30776751 en n.kik@onderwijsadvies.nl. Pieter de Wit is te bereiken via 0182-556499 en p.dewit@onderwijsadvies.nl.   

 

Vertrouwensinspecteurs

Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111. 

 

Landelijke klachtencommissie

Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.

Nieuws

Sinterklaas op de Oosteinder

Vandaag is het groot feest op de Oosteinder. 

 

Sinterklaas heeft vannacht bij ons op school geslapen en was dus vanochtend al binnen.

Hij heeft een rondje gelopen langs de klassen en de kinderen uit groep 1 t/m 4 mogen op visite bij Sinterklaas.

 

In de groepen 5 t/m 8 geniet iedereen van de gezelligheid, pepernoten, fruit, maar vooral van de surprises.

Een topdag!

 

 

 

 

27 novemberLees verder
Predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning

De afgelopen twee jaar hebben wij als school het HPS-programma gevolgd. Dit is een wetenschappelijk onderbouwd veranderprogramma om een schoolomgeving te creëren waarin alle kinderen leren en het vakmanschap van de leerkracht centraal staat. We doen dit omdat we ons willen blijven ontwikkelen.

 

Net voor de zomervakantie hebben wij het theoretische gedeelte met de waardering excellent afgesloten. Deze week was de audit, waarbij is onderzocht hoe wij de theorie in de praktijk hebben gebracht. We hebben kunnen aantonen dat we een school zijn waar kwalitatief goed onderwijs wordt gegeven met gelijke kansen voor alle kinderen. Daarom hebben wij afgelopen vrijdag het predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning mogen ontvangen. Natuurlijk zijn wij hier erg trots op. Het gehele team heeft hier de afgelopen jaren hard voor gewerkt en het is een hele mooie waardering voor alle inspanningen.

 

Dit alles betekent niet dat we nu achterover kunnen leunen. We blijven ons inzetten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

 

Meer informatie over het AtSchool concept vindt u op:  https://academicabusiness.college/atschool/

5 oktoberLees verder

Kalender

<< november 2020 >>
madiwodovrzazo
       
2627282930311
       
2345678
       
9101112131415
       
16171819202122
       
23242526272829
       
30123456
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren